March 6, 2013

What is Wardrobe Styling?

                                   
People often say, "I don't need a fashion stylist, I can do this and that on my own when I find time".
To be honest, you most probably can and with doing that, you will be making ill informed decisions and creating further styling chaos in your life while using up time that you can be using productively elsewhere.

The world that we live in today is fast paced and upbeat. Between juggling a career, family, friends and still making time for yourself to breathe things can get overwhelming and you may start neglecting one of the most important aspects of your life, your wardrobe.

As a fashion stylist, wardrobe styling is one of the services that Glam chic provides.

What is a wardrobe stylist?
They are there to help you organise and coordinate your wardrobe as well as style you by putting together ensembles(using their knowledge of the latest fashion trends and your individual needs according to your body shape, complexion etc). This will help you keep yourself looking chic and stylish even on days that it feels like the sky is falling.

In the end it is all worth it because it helps you maintain balance in your life and not lose sight of your love affair with fashion and fabulosity!

كثيراً ما يقول الناس انه "لا حاجة لي لخبير أزياء، أستطيع أن أفعل ذلك بنفسي عندما أجد الوقت".
لكي اكون صريحه وصادقه، اقول انه يمكنك القيام بذلك وعلى الأرجح انه سيتم اتخاذ قرارات سيئه وسيكون هناك مزيد من الفوضى في اختيار التصميم المناسب في حياتك أثناء استخدام الوقت الذي يمكن أن تستخدمه في فعل أشياء أخرى.

العالم الذي نعيش فيه اليوم يجري بخطى سريعه ما بين مهنة، الأسرة، الأصدقاء ولا تزال تحاول جعل وقت كافي لنفسك للتنفس. فهناك أشياء يمكن ان تسحق وقد تبدأ انت في إهمال واحدة من أهم جوانب حياتك، خزانة الملابس الخاصة بك.

كخبيرة تصميم، خزانة الملبس او الثياب (wardrobe) هي واحده من الخدمات التي يجب توفيرها. من هم المختصون في مساعدتك في تنظيم خزانة ملابسك؟
أنهم هناك لمساعدتك على تنظيم وتنسيق خزانة الملابس الخاصة بك، إضافة الى مساعدتك في أسلوب مظهرك عن طريق تجميع الأطقم (استخدام معرفتهم في أحدث اتجاهات الموضة واحتياجاتك الفردية الخاصة بك وفقا لشكل جسمك، بشرتك إلخ). هذا سوف يساعدك على ابقاء نفسك أنيق (chic and stylish) حتى في الأيام التي تشعر بها ان السماء تقع.

في نهاية المطاف احب ان اقول أنه يستحق كل ذلك لأنها تساعدك على الحفاظ على التوازن في حياتك ولا تفقد النظر والاهتمام بعلاقة الحب بين الموضة والروعه!

(A special thanks to a wonderful soul; ; Ahaad Al-Y for her tireless effort at translating this post to Arabic)

Glamorously Yours,

No comments:

Post a Comment